Cockroach City - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Thijs en Natascha - WaarBenJij.nu Cockroach City - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Thijs en Natascha - WaarBenJij.nu

Cockroach City

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Natascha

20 Januari 2010 | Thailand, Phitsanulok

Goeiendagdeel!
Na wat dagen chillen in Phitsanulok hebben we besloten morgen kamp op te slaan in Sukhothai.

We verbrachten de afgelopen nachten in Guesthouse "Lithai" in het centrum van Phitsanulok. Voor 220 baht (4 of 5 euro) per nacht hadden we een Fan-Room met een zacht bed. Vooral met dit laatste was ik persoonlijk heel blij, gezien ik de nachten daarvoor in Lopburi, Ayutthaya en BKK nauwelijks geslapen had op die stijfharde matrassen.

In deze stad is eigenlijk niet veel te doen. 's Avond is er een Night Bazaar waar ze met het voedsel gooien en de klant deze moet vangen met een overgroot bord. Maar dan wel nadat ze in een debiel pakje worden gestoken. Des te dichter je bij deze "Flying Vegetables" gaat zitten, des te duurder wordt het eten en drinken.
Wij hebben hier niet aan meegedaan, maar ik kon het niet laten een stel Belgen te filmen die er helemaal op ingingen. Leuk, maar niet spectaculair.
Verder zijn er natuurlijk tempels, waar je langswandelt en je verblind wordt door al het goud en decoratieve spiegeletjes. Valt niet veel over te vertellen. Ik zal later eens foto's van tempels posten, maar we hebben geen plaats meer voor foto's op waarbenjij.nu

Onze gezamelijke vriend Lucky Luc heeft voor ons webspace verzorgt om onze foto's op te backuppen.
Deze zijn binnenkort terug te vinden op htpp://thijsennatascha.dyndns.org
Maar het uploaden van de foto's van thuis (niet in te zien) duurt sowieso al een uur of 7. Dus het kan nog even duren voordat de foto's van Thailand er ook op komen.
Ik heb hier net met "handen en voeten" uitgelegt dat ik deze computer voor de komende 7 uur claim en vanavond terug kom. Dit was uiteraard geen probleem... Wat een prachtvolk!! :-)

Nu nog even een verklaring van de titel. Zodra het begint te schemeren komt de opruimploeg in deze stad te voorschijn. En hier is Natascha uberhaupt niet op gesteld. Ze bestaat uit 5 centimeter lange, sprintende kakkerlakken, die op elke 10 meter wel weer terug te vinden zijn... Natascha is hier zo dol op, dat ze me dus 10 meter vooruit stuurt om ze eerst weg te jagen of aan te wijzen, om er vervolgens met een enorme boog omheen te kunnen lopen. Daarbij moeten we dan ook n og het normale verkeer in de gaten houden. Ik lig soms krom van het lachen ;)

Morgen dus naar Sukhothai, waar we een aantal nachten verblijven en de oudheden en opgravingen gaan bezoeken. Daarna plannen we weer verder.

Verdere nieuwtjes houden we nog ff voor onszelf en we zullen jullie up-to-date houden.

Carpe Diem! en hopen op de volgende ;-)

• 20 Januari 2010 - 20:48

Luc:

Weer leuk om de updates te lezen. Index draait, zal nog wel een paar uur nodig hebben om daadwerkelijk foto's te produceren op de site maar ja, oud beestje (server) houden we wel aan de praat.
    Even aan Natascha haar paniek voorbij gaande, die "opruimploeg" lijkt me eigenlijk wel indrukwekkend. Zoiets alleen eerder in Curaçao gezien in bepaalde wijken. Is dit echt in de hele stad?

• 21 Januari 2010 - 08:11

Thijs En Natascha :

Ja Luc, in de hele stad... :-(
    Groetjes uit Sukhothai, wat we nu gaan verkennen

xxx Natascha

• 22 Januari 2010 - 00:04

Bierrt:

klinkt goed op ale die kakkerlakken na :p

verder nog een proggie nodig voor die ftp of webbased?

chattuh van de week wel :)

peace !!

• 23 Januari 2010 - 18:57

Michael:

ze is nog steeds bang van die insecten. als ze 5 cm zijn zie je ze goed zitten en dan zijn ze toch zo eng niet h ;)

• 24 Januari 2010 - 22:13

Sam :

Hallo thijs en natascha!
    Leuke verhaaltjes elke keer:)
    die kakkerlakken zijn toch gaaf natascha?
    hopelijk wen je er aan.
    ik hoop dat het jullie nog goed bevalt!

greetz, Sam

PS. niet in problemen komen he, ik hoop je heelhuids terug te zien over 6 maanden!(zorgen maken mag tog wel?)

• 26 Januari 2010 - 06:29

Thijs En Natascha :

Hey Sam,

Je bezorgdheid is begrijpelijk, maar niet nodig... jij zou het hier ook in je eentje redden, zonder echt problemen.
    Alle tips van bijvoorbeeld de GGD, tandarts, huisarts en uit boeken zijn veelal zwaar overdreven.
    Wij eten gewoon bij locale kleine eetstandjes, we nemen ijs in de cola, poetsen onze tanden met tapwater en alles wat je in Nederland kunt kopen heb je hier ook (zoals tandpasta met fluor). Tis misschien net geen "Eerste-wereld-land", maar we hebben nergens echt last van...nou OK, die kl0te muggen, vandaag een geïmpregneerde klamboe (net) kopen.
    GreeTz! Thijs