De drukte van C.M. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Thijs en Natascha - WaarBenJij.nu De drukte van C.M. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Thijs en Natascha - WaarBenJij.nu

De drukte van C.M.

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Natascha

30 Januari 2010 | Thailand, Chiang Mai

Daar issie weer!! :-)
Er valt niet heel veel te vertellen op het moment, tegelijkertijd een heleboel.

We zijn inmiddels gewend geraakt aan de drukte van Chiang Mai, maar hier weken verblijven gaat niet door. De prijzen en services zijn hier wel beter dan in Bangkok en ook minder opdringerig, maar het is niet zo "rural" als we verwacht hadden.

We verblijven al enige dagen in het "Hollanda Montri House" waar we morgen uitchecken en wat meer midden in de stad gaan overnachten. We weigeren zoals altijd en overal ons te vaak te laten vervoeren, dus wandelen onszelf helemaal gek in deze stad. Ik heb iets meer dan 2 weken geleden in Bangkok goeie sandalen gekocht (20 euri), die het gister begeven hebben.
Het ziet er naar uit dat we morgen inchecken in CM Bluehouse, Twin bedden, TV, koelkast en Fan, voor 400 Baht. Een eurootje minder dan waar we nu zitten, maar dan wel binnen de muren van de oude stad.
Van hieruit gaan we kijken naar trekkings (richting bergstammen en tempels), musea en de C.M. dierentuin.
Maar het "niks moet en alles mag"-gevoel blijft overheersen, waardoor, in combinatie met luiheid en veelste lekker weer, we toch de meeste dagen in het zwembad en/of internetcafe doorbrengen :-)

Zoals vandaag, het is bloedheet en zondagsmarkt (rommelmarkt, hele aparte rommel). Natascha zit inmiddels aan het zwembad en ik zit in m'n vertrouwde internetcafe, omgeven door jonge (10 tot 16jr) monniken die mekaar met sniperguns en mega zwaarder te lijf gaan, met het nodige geluid en geschreeuw.
Ik ben dit nog gewend van "vroegah", maar Natascha houd het hier niet lang uit :-P (en ik daarentegen de warme middagszon niet).


We verblijven dus nog tot ongeveer donderdag in Chiang Mai en trekken dan langzaam het bergachtige Loas in. Dit zal als volgt moeten gebeuren:
3 uur met de bus naar Chiang Rai, deze stad willen we wel ff bekijken dus verblijven we 1 tot 3 nachten.
"The Golden Triangel" (drie-landen-punt) is te toeristisch, dus slaan we over.
Na Chiang Rai is het weer dik 2 uur met de bus naar Chiang Khong, vanwaar we de Mekong oversteken naar Huay Xai, Laos.
Vanuit Huay Xai nemen we een slowboat naar Luang Prabang (centraal gelegen stad in Noord-Laos). In Luang Prabang hopen we ons thuis te voelen zodat we het Chinese New Year met redelijke rust kunnen overbruggen (Natas is als de doods voor knallend vuurwerk).
Als de bootreis ons bevalt gaan we op die manier verder zuidwaarts door Laos, richting Oost-Thailand. Zo niet, proberen we het per bus :-)

Maar da's eigenlijk al weer te ver vooruit gekeken... Want je weet in deze landen maar nooit.
Tegelijkertijd hebben we wel besloten onze reis wat harder te temporiseren en toch ook het zuiden van Thailand t/m Malaysia te gaan bekijken. Hier hopen we mijn verjaardag te gaan vieren... maar het Carpe Diem gevoel blijft :-)

Foto's op http://thijsennatascha.dyndns.org - deze zijn momenteel geupload en geindexeerd (Thx Luc!!) t/m Sukhothai Old City.

Ik ga zo weer eens verder uploaden en een hapje eten (Flied Lice with Chicken & Led Polk) scoren.
Groetjes en knuffels!
Thijs

  • 31 Januari 2010 - 08:55

    Monique:

    Hey Natascha,

    kei leuk om jullie reis op afstand mee te kunnen lezen. Mooie foto's hoor!
    hihi ik zou zo op 't vliegtuig willen stappen...want hier in het koude kikkerlandje zit het weer niet echt mee.
    groetjesss Monique

  • 31 Januari 2010 - 11:21

    Biert:

    supjes :)
    leuke update... klinkt als een drukte :p... maar boeie ast maar genieten is ^^

    leuke foto's, vooral al die apen hehehe :p

    doe maar blijven updaten kan ik blijven kijken ^^

    drink maar een chang op mij doe ik de rest wel :p

    peace !!

  • 31 Januari 2010 - 13:17

    Robert:

    hey jullie twee!

    Ik blijf het geweldig vinden deze updates en die fotos, klinkt echt als een reis van leven!

    Keep it coming!

    gr. Robert

  • 31 Januari 2010 - 20:48

    Luc:

    Foto's zijn geïndexed, met plezier naar gekeken.
    Ik probeer alles te volgen, vaak een atlas nodig dus die ligt op m'n bureau.
    Groot gelijk dat jullie je lekker laten leven daar, gewoon doen waar je op dat moment zelf zin in hebt.
    Geniet lekker door en ik wacht op de volgende update.

  • 01 Februari 2010 - 08:24

    Thijs:

    Wish U were all here :-)
    Thanks voor alle hartelijke reacties... doet goed om contact te houden.

    Reken op een Big-Ass party wanneer we terug zijn! :-D

    Nu in Chiang Mai binnenstad, SNIKHEET, maar wel erg gezellig... wie weet blijven we toch nog wat langer :-P

    Cheers ya'll!
    Gr, Thijs en Tascha

  • 01 Februari 2010 - 09:37

    Eef:

    Ik wil ook SNIKHEET.... hier is het alweer gaan sneeuwen, kan geen sneeuw meer zien. Niet zo een fijne week achter de rug. Eerst mijn fiets gejat in mijn tuin, hierna is mijn autoraam ingegooit (gelukkig nix gejat). Klinkt heerlijk dat laissez-faire gevoel, niets hoeft alles mag. Het lijkt mij super jullie in Malaysia te treffen. Ik ga zorgen dat ik er de 19e hoe dan ook ben, drinken we samen een Chang of een ander local beertje!

    Tot snel, ik blijf lezen en foto's kijken.

    XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs en Natascha

Wij, Natascha en Thijs, kennen elkaar van een vakantieliefde toen we nog tieners waren. Contact nooit verbroken en elkaar meer dan 10 jaar later weer helemaal terug gevonden.   Nu samen eens de rest van de planeet bekijken =)  

Actief sinds 29 Jan. 2008
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 33895

Voorgaande reizen:

03 September 2011 - 27 September 2011

Bulgaria

10 Januari 2010 - 16 April 2010

ZO Azie / SE Asia

31 Maart 2009 - 15 April 2009

Griekenland

17 Augustus 2008 - 30 Augustus 2008

Italia - Rome

16 Augustus 2007 - 16 Augustus 2007

Kennismaking

Landen bezocht: