Chiang Mai zoo... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Thijs en Natascha - WaarBenJij.nu Chiang Mai zoo... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Thijs en Natascha - WaarBenJij.nu

Chiang Mai zoo...

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Natascha

03 Februari 2010 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag een bezoekje aan Chiang Mai zoo...
Een hele leuke maar aparte ervaring.
De Thai heeft een heel andere manier om de zoo te bezoeken dan wij gewend zijn.
Je ziet uiteraard ook andere dieren (zoals de reuzepanda), die in onze gemiddelde dierentuinen zelden voorkomen.
Voor een bezoek aan de reuzepanda moet je extra betalen, evenals het bezoek aan het zoo aquarium.
Wij beperkten ons tot een bezoek aan de zoo in alle eenvoud.

De hobiiist ornitholoog komt hier zeker aan zijn/ haar trekken. (dus Wil, zeker de moeite waard voor jou)
Wat zeker opvalt is dat de Thai allergisch is voor wandelen en het gebruiken van de benenwagen.
Wanneer je je toeganskaartje voor de zoo koopt betaal je 100 Baht pp als je bereid bent om te wandelen.
De gemiddelde Thai/ Aziaat is zeker bereid om hier het dubbele voor neer te tellen. Ze worden allen in openluchtbusjes geladen en stoppen kort voor elk dierenverblijf.
De gids (chauffeur met microfoon) geeft uitleg, daarna gevolgd door de nodige Oooohs en Aaaaahhs....
Een groot voordeel: ook de kinderen worden in die busjes geladen. Dit heeft ons de nodige rust en luxe gegeven om ieder dier in alle rust te kunnen bewonderen.

Verder eigenlijk geen specifieke rariteiten gezien.
wel een olifant en een neushoorn gevoederd.
De dieren worden naar onze mening goed behandeld en de verblijven zijn over het algemeen vrij ruim en schoon. :-)

We verblijven nog een klein weekje in CM blue house. Een goed guesthouse in de binnestad om dan langzaam richting Laos te trekken.

Morgen hebben we een kookcursus op de planning en wij houden jullie op de hoogte van onze andere activiteiten- plannen...

Groetjes aan iedereen die dit leest en tot de volgende

• 03 Februari 2010 - 11:38

Thijs:

Pijn aan mijn benenwagen... maar wel meer dan 250 foto's gemaakt van de hele beestenbende :-)
    Foto's volgen later deze week. Alle filmpjes houden we achterwege op een USB stick.
    Tijd voor een maaltijd en Chang!! :-)

• 03 Februari 2010 - 19:08

Bierrt:

klinkt goed tot nu toe :)
    leuke foto's ook !
    zeker die monnikjes achter pc hahaha :D

• 04 Februari 2010 - 17:23

Margreet En Sam:

Hallo Thijs en Natascha,
    margreet:ik wil graag mee denken over jullie feest en misschien wel samen met de ouders van Natascha.
    Sam:die dierentuinen lijken me super vet!
    ik houd van exotische en maffe dieren:).
    ik wou dat ik met jullie mee mocht dan hoefde ik niet naar school:P veel plezier nog he!
    Margreet: zoals Sam al zegt ik of wij helpen graag mee voor een feest.
    Met ons gaat het ......
    Pieter heeft het druk met werk dus wat dat betreft prima.
    Ik ben niet zo van mail dat weet je hoor liever iets van jullie.
    love you Margreet

• 05 Februari 2010 - 22:12

Pieter:

duh, mijn pc is altijd te gebruiken :) (=server)

• 06 Februari 2010 - 12:09

Jesse En Fieke:

hoi thijs en natascha!

Wat leuk om jullie site te zien! Wij zijn ook nog in Chiang Mai, we zitten in Krits guesthouse, niet verkeerd! Morgen vertrekken we naar Pai, we komen straks nog richting de Wall, wie weet zien we elkaar nog!
    Anders nog een hele fijne reis en veel plezier in Laos!

Groetjes Jesse en Fieke

• 08 Februari 2010 - 14:10

Jasmien En Jeremiah:

Dag Natascha en Thijs,

Eindelijk eens tijd om alle berichten te lezen en de foto's te bekijken. Ik smelt helemaal! Het lijkt mij oh zo zalig daar! Wat een belevenis zeg!

Groetjes, jasmien