Te veel om op te noemen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Thijs en Natascha - WaarBenJij.nu Te veel om op te noemen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Thijs en Natascha - WaarBenJij.nu

Te veel om op te noemen

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Natascha

08 Februari 2010 | Thailand, Chiang Mai

Ciao readers! :-D

we leven nog... wordt weer tijd om te updaten, veel gedaan, weinig achter de PC gehangen.

"Thai Farm" Cookery School:
Jaja! We zijn naar school geweest. Geregeld door en opgehaald bij ons Guesthouse (CM Blue House) door een Songthaew (lokaal busje met 2 houten bankjes) en zo met z'n tienen (zwitsers, argentijnen, ieren, newzeelanders en wij) naar de lokale markt om uitleg te krijgen over ingrediënten, herbs & spices.
Blijft daarbij errug leuk dat ze de "R" niet uit kunnen spleken :-D
Ikke snel bier halen (geen school zonder alcohol) en vervolgens allemaal weer instappen en een aardig eindje rijden buiten de stad.
Aangekomen kregen we een volledige uitleg over van alles en nog wat... maar dat mag Natascha omschrijven.
Ik heb vooral lol gehad ;-)

---
Natascha heeft nu te veel honger om te typen, wordt vervolgt...
---

Muay Thai (Thaiboxing):
's Avonds na de cookery school een vage, vooral erg gestresste, Fin tegen gekomen. Hij begon zelf over Muay Thai te babbelen, waar ik wel oor naar had. Natascha wilde niet met mij mee en ik was net iets te schijterig om er alleen te gaan zitten.
Dus voor de volgende dag afgesproken om met Jarmo (Fin's voor vreemde vogel) naar "12 Big Main Fights!, Real Fights!, No Show! - Championships!" te gaan. Althans, dat vermeldde de flyer.
Aangekomen bleek de dag daarvoor vekregen flyer niet erg recent meer te zijn. Er waren 9 gevechten, met veel show en bombarie en een aantal namen waren vervangen met andere moeilijk uit te spreken namen.
We hadden tickets gekocht voor 2nd Class en namen in een grote houten Arena plaats op bankjes gemaakt voor de gemiddelde Thaise lengte. In het midden van de Arena stond de ring, met daaromheen plastic stoeltjes (1st Class en VIP).
Zoals gewoonlijk in Thailand moet eerst IEDEREEN staan voor het volkslied. Doe je dit niet, mag je een boete betalen of misschien zelfs rechtstreeks door naar de gevangenis.
In Nederland gaat het meestal om het gevecht... hiero zijn de dansjes die vooraf uitgevoerd worden eigenlijk nog intressanter. Ik was helaas de camera vergeten, dus heb vluchtige filmpjes gemaakt met m'n telefoon.
Hele Crouching Tiger, Hidden Dragen rituelen, waarbij het publiek (voornamelijk bestaand uit Farang, weinig locals) geregeld uit z'n dak ging.
De daadwerkelijke gevechten duurde maximaal 5 rondes van ongeveer 4 minuten. Veel tegen elkaar aan hangen en knietjes in de zij uitdelen (levert de meeste punten op). 1 knock-out gezien en een paar mooie flying kicks (meestal mis), maar niet echt indrukwekkend.
De freaky Fin, Jarmo, bleef mij maar vragen wie nou wie was, en wie de lokale kampioen was en wie rood en wie blauw droeg. Waarop ik continu netjes antwoordde dat ik het ook niet wist. Die gast wist niet van ophouden.. :-( Ben op een gegeven moment met een Duitser gaan praten, die me wist te vertellen dat ik eigenlijk naar Lumphini Park in Bangkok moest zijn als ik echt spectakel wil zien... Hier kom ik misschien dus nog op terug.
Terug gelopen naar het centrum van Chiang Mai samen met diezelfde Duitser en natuurlijk rare Jarmo, niks meer gehoord van die jongen sindsdien :-)

Doi Suthep:
Berg ten westen van Chiang Mai, waarop een witte olifant met een reliqui van Buddha op z'n rug halt heeft gemaakt om daaro te sterven. Hieropvolgend is er een grote "Wat" (tempel) met al het benodigde gedoe eromheen gebouwd.
De weg ernaartoe is niet echt begaanbaar voor voetgangers... maar ze zijn hier sowieso allergies voor lopen. Dus met een Songthaew naar boven.
We zijn expres wat later op de dag gegaan, zodat de meeste toeristen al weer aant vertrekken waren.
Beetje door het tempelcomplex gewandeld. Vluchtig veel foto's gemaakt om voor sundown weer naar beneden te crossen. Niet echt te omschrijven en ook niet echt speciaal (in onze ogen). De foto's zijn waarschijnlijk beter dan mijn omschrijving, maar ik heb nog weinig mogelijkheid gehad om te uploaden.

Cafe/Restaurant "The Wall":
Onze vaste hangplek geworden in Chiang Mai. Gerund door een Utrechtenaar, die hier een gezinnetje heeft gesticht. Gezellig bar waar veel Pink Floyd (en dergelijke) wordt gedraaid. Vaak voetbal op 3 grote schermen. Gratis te gebruiken Pool tafel. Vriendelijke bediening die mij "Chang-Man" noemt en eten en drinken (vooral veel drinken) voor een nette prijs.
Hier komen we eigenlijk vooral vriendelijk volk tegen. Er staan 3 tafels half buiten waar gerookt mag worden en wanneer er al iemand zit is het juist leuker om gewoon aan te schuiven met de gewoonlijke vragen "Where you from", "How long you've been here", "Where you going next" etc..

Eigenlijk, nu zo typend naar rechtonder kijkend, vinden we het wel tijd worden om daar maar weer eens naar toe te gaan. Het is hier 21:00, dus een mooie tijd om onze kater van gister eens te verzuipen :-D

Luc helpt ons nog geregeld met foto's indexeren, maar we lopen nog steeds flink achter (nu tot en met een beetje dierentuin). Check op http://thijsennatascha.dyndns.org

Ik heb dorst...
Morgenvroeg naar Chiang Khong, 2 nachtjes naar de Mekong rivier kijken. Dan eroverheen naar Huay Xai, visum halen voor Laos en gelijk door op de Slow Boat (2 dagen op de Mekong) naar Luang Prabang.
Als alles op die krakkemikkige bootjes goed gaat: wordt vervolgd :-)
Groetjes, knuffjes, kusjes... mzzltjes!!
Thijs

  • 08 Februari 2010 - 18:12

    Pieter:

    Heyhey hier vanuit almere, leuke dingen doen jullie :). Luphini stadium in bangkok ben ik ook geweest, helaas was het gesloten toen. Maargoed have more fun etc :)

  • 09 Februari 2010 - 03:14

    Thijs:

    Hey Pieter,

    als we naar Lumphini gaan, ligt een beetje aant budget en of we nog naar Bangkok willen, zal ik een paar mooie filmpjes proberen te maken.

    Werk ze en groetjes!

  • 10 Februari 2010 - 18:50

    Jeroen En Nadja:

    hey,

    daarnet eens de tijd genomen om jullie foto's tot nu toe eens te bekijken. Echt al mooie dingen gezien!!! Leuk om alles te blijven volgen.
    Ik kijk al uit naar het volgende verslag.

    groetjes

  • 10 Februari 2010 - 18:57

    Monique:

    Hey Natascha & thijs,

    Hier ff 'n berichtje vanuit Eindhoven...'T is hier erg koud...-6 en veel sneeuwbuien.dus je snapt wel dat ik een beetje jaloers ben op het mooie weer bij jullie (H)
    Jullie hebben je al goed aangepast aan de foto's te zien hihi
    En Natascha je bent al flink aan gekleurt.
    heel leuk om jullie ervaringen mee te lezen
    geniet ervan :D
    groetjess Monique

  • 11 Februari 2010 - 17:03

    Margreet:

    Het is dus met de visums gelukt? Ik lees dat jullie heel wat zien en mee maken al begrijp ik niet alle woorden en kan me vaak geen voorstelling maken van wat jullie zien maar dat komt wel als jullie terug zijn kunnen wij jullie lekker een paar dagen claimen om een goed reisverslag te doen. Maar ja daar mogen wij nog een poos over dromen ik ben blij dat het zo goed met jullie gaat geniet vooral met ons gaat alles goed veel werk maar gelukkig. Wij blijven jullie volgen de denken vaak aan jullie heel veel liefs en knuffels smoetjes Margreet

  • 13 Februari 2010 - 04:42

    Jesse En Fieke:

    Inmiddels al gewend aan Laos? Hebben we veel gemist in Luang Prabang?
    Pai was erg leuk! alleen 's avonds voor ons doen nu erg koud 10 graden! Dus ook veel bij het kampvuur gezeten.

    Weer terug in Chiang Mai zijn we voor 1 nacht naar het blue house gegaan, raad eens in welke kamer 201! Grappig he!

    Heel veel plezier in Laos, wij vliegen zo naar Nieuw Zeeland!

    Groetjes Jesse en Fieke

  • 13 Februari 2010 - 13:01

    Thijs:

    Mocht iemand zich zorgen maken: We zijn heelhuids aangekomen met de boot.
    De Mekong was een geweldige belevenis, heerlijk genoten.
    Ik heb gister m'n linker middelvinger tussen een zware deur gekregen, waardoor een verslag typen geen doen is. We hebben een EHBO doos bij, netjes ontsmet e.d. Dus ik verw8 geen problemen daarmee.

    Monique: bah, wat een weer daar in EHV :(

    Margreet, Smoetje!!: Je bent een aantal komma's vergeten :P
    Jullie krijgen uiteraard een heel verslag wanneer we weer thuis zijn, maar ik kan hierboven niet veel moeilijke woorden vinden... Binnenkort een goed (en duidelijker) verslag over de Mekong :-D
    Love ya!!

    Jesse & Fieke: Luang Prabang is wat wij verw8 hadden van Chiang Mai. Hele mooie, rustige stad met geweldige marktjes. Niemand is opdringerig, maar wel alles is volgeboekt. We hebben nog niet veel gezien, maar wel enorm veel gegeten (EINDELIJK KAAS!!!)
    Pai hebben we al veel goede verhalen over gehoord, helaas overgeslagen.
    Safe trip to NZ en geniet ervan! Zal jullie reisverslagen binnenkort eens doornemen.

    BeerLao is minder goed als Chang, maar zeker binnen te houden ;-)

    Take care ya'll!!!
    Gr, Thijs

  • 14 Februari 2010 - 01:43

    Margreet:

    Gaan we katten,,,, pas er op of we schrijven je uit het testament,,,..
    Zit nu op mijn werk, heb voor het eerst eens tijd voor mijn zelf. Het is namelijk berendruk hier.
    Gaan jullie nog wat romantisch doen vandaag met valentijsdag? Of is het alleen maar romantie daan met jullie twee?
    Ik heb van Pieter de dvd van Whihin Temtation gekregen, lief he'.
    Stuur je zaterdag ook een berichtje naar mijn vader want dan vieren we met z'n alle zijn 85 ste verjaardag thuis. Je kunt ook even smsen naar een van ons dan ontvangt hij het ook.
    Stuur de zon trouwens maar eens deze kant op want wij zijn de kou en sneew hier nu wel zat.
    Tot gauw veel liefs Margreet

  • 14 Februari 2010 - 05:38

    Thijs:

    Hey Margreet,

    Valentijnsdag kennen ze hier niet... vandaag is Chinees Nieuwjaar aangebroken, dus er wordt hier zeker goed gefeest :)
    Ik neem Natascha vandaag mee op de berg genaamd "Phu Si", klinkt geil, dus kun je romantisch noemen :D

    Ik heb helaas geen mogelijkheid om te SMS'en. Mijn Nederlandse SIM-kaart ben ik kwijt, zit ergens verstopt in de bagpack. Mijn Thaise SIM-kaart (in de telefoon) werkt niet in Laos. Dit land is meer "basic" dan Thailand. We zullen hier ook niet lang genoeg blijven (1 maand visum) om weer een nieuwe SIM-kaart aan te schaffen.
    Ik ga daarentegen mijn uiterste best doen om hem een kaartje te sturen. Geen idee hoelang deze onderweg is, maar zal hij zeker leuk vinden.

    Ik heb de zon opdracht gegeven, maar hij(of zij?) luisterd niet naar mij :-(

    Gr, kus, knuf, Thijs

  • 15 Februari 2010 - 14:56

    Bart:

    He Thijs, leuk om jullie verhalen te lezen.
    Heel toevallig is een kennis van mij ook met zijn vriendin nu in Thailand na een wereldreis en toevallig ook in Chiang Mai. Ik heb net gelezen dat ze nu sinds 2 dagen ofzo in Laos zitten.
    Als je een Ruben (grote krullenbol) en een Marcella (blond) tegenkomt, doe ze de groeten ;)
    Trouwens, jij naar school????
    Nog heel veel plezier!!

    Gr, Bart

  • 18 Februari 2010 - 14:51

    Henny:

    Hoi

    Eeven een berichtje vanuit de Beemdstraat.
    Fijn dat alles zo goed gaat en uh ja een beetje jaloers op het weer.
    De winter hier wil maar niet stoppen. vandaag eindelijk een beetje zon.
    Geniet samen van deze prachtige reis.

  • 19 Februari 2010 - 09:51

    Wilna Schut:

    Hallo Natascham

    Wat leuk zo'n reisverslag heb nog niet de tijd om ht helemaal te lezen, ben zachtjes aan begonnen 2 uurtjes 2 maal per week, en toen zag ik in mijn agenda dat jij morgen jarig was, dus van mij uit nederland de Allerbeste Wensen voor een mooie dag en een mooie reis en een bijzonder jaar wat je al geweldig hebt ingezet ook de groeetjes aan Thijs, geniet er samen maar lekker van,
    groetjes Wilna

  • 19 Februari 2010 - 16:07

    Leo Sr.:

    Natascha proficiat 30 een mooie leeftijd.
    Morgen vieren we mijn verjaardag ook, we drinken een borrel op je.
    Geniet van jullie wereldreis en tot gauw.
    Groeten opa Leo

  • 19 Februari 2010 - 23:47

    Familie Erken En Co:

    Natascha gefeliciteerd met je verjaardag, we zijn vast begonnen met een borrel op je te drinken. Geniet van je dag en we lezen met jullie mee.
    Heel veel liefs en kusjes.
    Monique,Jop,Robin,Pip,Aimee,Rosa,Siets, Dominique,Anne, Toby,Ash,Alec,Pieter,Sam,Eefke,Coen en Margreet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs en Natascha

Wij, Natascha en Thijs, kennen elkaar van een vakantieliefde toen we nog tieners waren. Contact nooit verbroken en elkaar meer dan 10 jaar later weer helemaal terug gevonden.   Nu samen eens de rest van de planeet bekijken =)  

Actief sinds 29 Jan. 2008
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 33867

Voorgaande reizen:

03 September 2011 - 27 September 2011

Bulgaria

10 Januari 2010 - 16 April 2010

ZO Azie / SE Asia

31 Maart 2009 - 15 April 2009

Griekenland

17 Augustus 2008 - 30 Augustus 2008

Italia - Rome

16 Augustus 2007 - 16 Augustus 2007

Kennismaking

Landen bezocht: