Eindelijk zuidwaarts - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Thijs en Natascha - WaarBenJij.nu Eindelijk zuidwaarts - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Thijs en Natascha - WaarBenJij.nu

Eindelijk zuidwaarts

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Natascha

12 Maart 2010 | Thailand, Nong Khai

Nadat we 2 weken gedwongen in Nong Khai moesten verblijven (ik werd beter en daarna weer ziek) hebben we onze tassen gepakt, de Guesthouse rekening betaald en doorgereist naar Khon Kaen.

Natascha heeft Nong Khai volledig kunnen verkennen en mij hierna de grant tour gegeven. Samen hebben we ook nog het Sculpture Park bezichtigd, waar ik niks over kan vertellen... dat moeten de foto's doen.

In Khon Kaen was het overdag boven de 43 graden en eigenlijk niet te houden. Om middernacht was het op onze Fan room nog steeds bijna 40 graden, dus slapen was hier nauwelijks mogelijk. We hebben het museum en de lokale markt bezocht en hebben na 2 nachten de bus naar Nakhon Ratchasima (Khorat) genomen.
Van hieruit gelijk doorgereden naar Phimai, een dorpje dat leeft op de plaatselijke oude Khmer tempel "Prasat Phimai", dat als voorloper en voorbeeld diende voor "Angkor Wat". Ook hier hebben we 2 nachten gezeten om daarna heel vroeg de bus te pakken... Genoeg van het hete Oosten gezien en besloten rechtstreeks door richting zuid-Thailand te reizen.
Met een 2nd Class AC Bus zijn we gister aangekomen in Hua Hin. Deze stad, 200 KM zuidelijk van Bangkok, is erg toeristisch. Veel Bangkodians en oudere westerlingen (lees: Jet Set). Dus ook hier verblijven we nog 1 nachtje.
Morgen pakken we voor 19 Baht (43 eurocent) de trein (3rd class) naar Prachuap Khiri Khan, klein anderhalf uur verder zuiwaarts. In de hoop dat we daar ons plekkie kunnen vinden. Zo niet, reizen we wel verder.

Nog 1 maand te gaan... ik ben nu al bang om weer naar huis te gaan :-(
We zullen proberen zoveel mogelijk zon mee naar Nederland te nemen ;-)

Foto's zullen volgen wanneer ik weer ergens een fatsoenlijke internetverbinding kan vinden... anders zal ik ze na thuiskomst (15 april) online zetten.

Heel veel groetjes, kussen en knuffels! En bedankt voor alle leuke reacties :-D

Thijs en Natascha

• 14 Maart 2010 - 16:33

Leo Erken Sr:

Hallo Natascha en Thijs

Het is leuk om jullie reisverhaal te lezen. Wel een beetje te warm voor ons Nederlanders.

Veel plezier

Leo sr en Marije

• 15 Maart 2010 - 10:56

Thijs:

Nu in Prachuap Khiri Khan, nog steeds warm, maar beter te houden vanwege de zeewind...
    Vandaag erg veel ondernomen; heuvel met apen beklommen, tempel bezocht, naar een strand gewandeld en uren in de zon gelegen.
    Nu lekker met een Chang biertje aan het "terras" van ons El-cheapo Hotel (5 euro per nacht) genaamd 'Yuttichai'.

Morgen weer de trein, naar Chumpon, waar we enkele dagen zullen verblijven en dan de boot naar 'Ko Tao' (vertaald: Schildpad eiland).
    Verder durven we eigenlijk niet te plannen.

Groetjes, Thijs

• 18 Maart 2010 - 08:45

Bart:

He Thijs, Lekker temperatuurtje daaro, was dat maar hier ook ;)
    Je moet wel een kaart bij de hand houden om te zien waar jullie zitten / geweest zijn met al die gekke thaise namen...
    Merk je iets van alle (bloed) protesten in Thailand of is dat alleen in Bangkok? Heb je daar last van?
    Nog veel plezier in het zuiden!
    Als je terug bent gaan we lekker een frietje eten, daar wordt je tenminste niet ziek van haha.
    Gr, Bart

• 18 Maart 2010 - 12:02

Thijs:

Bartjuh!
    Die protesten zijn idd alleen in Bangkok... we hebben er geen last van, maar houden het nieuws wel in de gaten. Als bijvoorbeeld de regering valt of HRH (de koning) sterft dan moeten we hier heel snel weg... want dan ligt het land in rep en roer.
    Wat betreft de "French Fried", dus gefrituurde fransozen zoals ze hier heten, is het hier prima.
    De Thai kan prima frituren :-)
    Cya soon!

• 22 Maart 2010 - 21:06

Pascal:

Thijs, dan heb je zo'n goedkope trein en dan nog eerder terug komen omdat het geld op is... Hoe kan da nou toch...

Gr, o/