Sofia stad - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Thijs en Natascha - WaarBenJij.nu Sofia stad - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Thijs en Natascha - WaarBenJij.nu

Sofia stad

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Natascha

04 September 2011 | Bulgarije, Sofia

Paar maanden geleden in een "opwelling" enkeltje Eindhoven-Sofia geboekt via Wizzair, voor nog geen 120 euro met z'n tweetjes, binnen 3 uur touchdown op Sofia Airport.

Voor mij ongebruikelijk om zonder enige research te vertrekken, maar tis Europa en wat kan er uiteindelijk mis gaan?
En inderdaad, aankomst vlekkeloos, touts blijken behulpzaam en ingechecked in een vrij goedkoop hotel tussen airport en stad.
Hotel was daarentegen niet goed genoeg voor een tweede overnachting, dus backpack om en bus richting centrum genomen.

Daar aangekomen zig zaggend door de straten van Sofia, op zoek naar een betaalbare (Hotel in het Cyrillisch), uitgekomen bij een tikkie duur 3 sterren hotel (56 euri) de stad verkend, is onze conclusie dat Sofia leuk kan zijn voor een weekend. Voor een hoofdstad minder vies en chaotisch dan verwacht, lekker warm (32 C), maar niet de moeite waard om langer te blijven hangen.

Met de nachttrein naar Varna, aan de Zwarte Zee...
(to be continued)

PS: Mijn telefoon staat uit, alleen Natascha is telefonisch (of liever per SMS) bereikbaar in geval van...
Bert past op onze katten en ticket terug geboekt voor 27 september dit jaar :p

• 12 September 2011 - 08:53

Mehmet:

Amusement daar, in Bulgarije, maar ook in Istanbul hé! ;-)

Groetjes vanuit Gent, Mehmet

Thijs en Natascha

Wij, Natascha en Thijs, kennen elkaar van een vakantieliefde toen we nog tieners waren. Contact nooit verbroken en elkaar meer dan 10 jaar later weer helemaal terug gevonden.   Nu samen eens de rest van de planeet bekijken =)

Actief sinds 29 Jan. 2008