Sukhothai -> Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Thijs en Natascha - WaarBenJij.nu Sukhothai -> Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Thijs en Natascha - WaarBenJij.nu

Sukhothai -> Chiang Mai

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Natascha

26 Januari 2010 | Thailand, Chiang Mai

Hier weer een korte update. We hebben nog niet echt de tijd gevonden om een goed verslag over Sukhothai te schrijven, voornamelijk omdat we voor Chiang Mai nauwelijks iets gepland hadden. Met een lijstje aan uiteenlopende guesthouses opgeslagen in een Gmail document kwamen we hier aan, geen idee wat noord en zuid is, onduidelijk welk busstation we geland waren en ook geen zekerheid op plaats in onze voorkeur-guesthouses uit de Trotter.
Dus dan toch maar een TukTuk... eerst ff 20 eurocent afdingen en vervolgens richting "Hollanda Montri House" laten rijden. Deze zat vol en verwees ons naar het Inspire Hotel, waar we prima hebben geslapen tot 8:00 's ochtend... ze vonden het nodig de kamer naast ons volledig te renoveren :-(
Nog een beetje lullig gedaan tegen het meisje van de receptie, die er uiteindelijk ook niks aan kon doen, maar ons ook niks aanbood ter compensatie. Vervolgens terug naar het Montri House, waar we afgelopen nacht spontaan een open deur hadden in onze kamer... ik heb de keet vervolgens hermetisch afgesloten met padlocks e.d. en ben een uurtje later ook weer in slaap gevallen.

Ik heb Natascha net bij een zwembad geinstalleerd en ga zo direct zelf eens wat kleine inkoopjes doen (memorycard voor fototoestel en een klamboe, want de muggen vreten me op hiero)

Er is eigenlijk teveel nog niet geschreven, want Sukhothai was heerlijk en prachtig. Tegelijkertijd zou ik het graag willen begeleiden met wat foto's, maar de uploadsnelheid in de meeste internetcafe's is echt waardeloos (512 kB/s maximaal). Dus dit, steeds lang wordende, verhaal moet gezien worden als een kleine update. Er zal nog veel volgen wanneer we ons hier echt gesetteld hebben. Vannacht nog eens "Montri House" (450 baht, 9 euro voor een nette Fan-room met TV), morgen worden we 1 nacht tijdelijk ergens anders ondergebracht en daarna blijven we t/m zondag hierzo. We verblijven zeker een aantal weken in deze knettergekke stad, want onze eerste van 3 visums verloopt pas op 11 maart.

Ik ga eens een eindje lopen :-)
Groetjes!!
Thijs

• 26 Januari 2010 - 11:16

Nalatig Zusje:

Ik bedoel eigenlijk te zeggen, when shall we meet @kuala lumpur?

Doos:

Of Kota kinabalu (maleisie)?

(t)eef:

Of Jakarta?

Eef:

Of Bali?

• 26 Januari 2010 - 11:19

Eef:

Wij vetrekken op 14 april en de beste mogelijkheid is om jouw verjaardag te vieren is Maleisie. Daar zijn we denk ik rond de 19e....kunnen we gaan duiken (brevet halen) of weer aapjes kijken, oeran oetangs in de jungle. Zullen we er gelijk 1 adopteren, past precies in the family!!!

XXXXXXXXX

• 30 Januari 2010 - 11:15

Nakke:

Hey,

leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen. Kijk al uit naar het volgend verslag!!!
    Geniet er nog van en de aapjes niet pesten hé ;-).

groetjes
    Nakke